کاغذ دیواری یکی از بخش های مهم طراحی داخلی خانه است؛در حقیقت طرح ها و بافت های مجلل می توانند دیوارها را متحول کنند. اما بسیاری از مستاجران ممکن است تصور کنند که کاغذ دیواری یک طراحی رویایی متعلق به صاحب خانه هاست. برخی دیگر هم ممکن است نگران این باشند که الگوهایی که امروز دوست دارند، تکراری شده و به روز نباشد. این نگرانی ها به لطف کاغذ دیواری قابل برداشت مرتفع شده اند.

کاغذ دیواری قابل برداشت ، که به عنوان کاغذ دیواری موقت نیز شناخته شده است، سطح طراحی ایده آل مستاجران را ارتقاء داده است، در این نوع از کاغذ دیواری از چسب ویژه ای استفاده می کنند تا به طور دائمی به دیوارها بچسبد و در عین حال در زمان جابجایی یا تعویض، به راحتی و بدون زحمت کنده شود. صاحب خانه ها حتی خبردار هم نمی شوند که اصلا کاغذدیواری ای وجود داشته است.

زمان تعویض کاغذ دیواری های دیگر، ابتدا باید کاغذ دیواری قبلی از روی دیوار برداشته شود و کندن کاغذ دیواری کاری طاقت فرسا و خسته کننده است. برای این کار باید از بخارشو استفاده شود و اگر ترس از سوزاندن دست خود دارید بهتر است از محلول های شیمیایی(IDF) ترکیب شده با آب استفاده کنید به این صورت که محلول را بر روی کاغذ دیواری اسپری کنید و گاهی ممکن است مجبور باشید چند بار اسپری کنید و اجازه دهید تا محلول بر روی چسب کاغذدیواری اثر کند سپس با استفاده از کاردک یا دیگر ابزار مخصوص از درز کاغذدیواری شروع کنید به جدا کردن آن از روی دیوار، پس از اتمام کار اجازه دهید دیوار خشک شود و پس از آن با محلول آب و TSP (تری فسفات سدیم) بشویید تا چسب ها از دیوار کنده شود و دیوار برای کاغذدیواری بعدی و یا رنگ آماده شود.اما با وجود کاغذدیواری قابل برداشت تمام این مشکلات مرتفع شده است.

ایده هایی برای استفاده از کاغذ دیواری قابل برداشت

اگر در مورد مناسب بودن طرحی که برای کاغذ دیواری اتاق انتخاب کردید تردید دارید، راه حل مشکل شما استفاده از کاغذ دیواری قابل برداشت است. تعدادی ایده ی خلاقانه برای شما با استفاده از کاغذ دیواری قابل برداشت در اینجا ارائه شده است.

شرایط استفاده از کاغذ دیواری قابل برداشت

قبل از اینکه شروع به نصب کاغذ دیواری قابل برداشت کنید، از نزدیک نگاهی به دیوار ها بیاندازید. آیا آنها بافت سختی دارند؟ آیا نقاطی از گچ سست را می بینید یا احساس می کنید؟ اگر هر یک از این موضوعات وجود دارد، کاغذدیواری کردن یک راه حل خوب نیست. بافت زبر(خشن)، حباب هایی را در کاغذ ایجاد خواهد کرد، و همچنین کندن کاغذ دیواری قابل برداشت، می تواند بخش هایی از دیوار که گچ سست دارد را خراب کند.

برخی از ویژگی های کاغذ دیواری قابل برداشت

کاغذ دیواری قابل برداشت، برای ایجاد نقطه کانونی نیز قابل استفاده است. اگر طرح های کاغذ دیواری در سایز استاندارد هستند جای نگرانی نیست، زیرا کلیه طرح ها می توانند به راحتی به تناسب نیاز برش بخورند. همچنین کاغذ دیواری سه بعدی نیز در جنس قابل برداشت تولید می شود.

اگر به دنبال کاغذ دیواری ای باشید که طرح خاص خودتان را داشته باشد، باز می توانید به کاغذ دیواری قابل برداشت تکیه کنید؛ می توانید طرح خود را برای سازنده ارسال کنید تا بر روی کاغذ های PVC سازگار با محیط زیست چاپ بشود.

کاغذ دیواری قابل برداشت ممکن است موقتی باشد ولی بعضی نمونه های آن حتی در برابر رطوبت حمام هم به خوبی مقاومت می کنند.

برخی طرح ها ممکن است طبیعی باشد و کاملا واقعی به نظر برسند، تنوع طرح در این نوع کاغذ دیواری هم بسیار زیاد است. این نوع از کاغذ دیواری ها در طرح های مخصوص اتاق کودک هم تولید می شود.

کاغذ دیواری های تولید شده در برخی شرکت ها سازگار با محیط زیست و بدون فرایند VOC یا فتالات است.بعضی برند ها از هنر چسب موقت و قابل استفاده مجدد برخوردارند.

مروزه گزینه های بسیاری برای کاغذ دیواری قابل برداشت در دسترس است که هیچ بهانه ای برای زندگی با دیوار های خسته کننده باقی نمی گذارد، حتی اگر شما اجاره نشین باشید.